Pages

Final Exam

Assalamualaikum. .
Peperiksaan Akhir Tahun? Walaupun aku ada masalah dan tak jawab kertas B.Melayu, Aku sudah pun habis Final Exam. Post kali ni nak abadi kan macam mana aku lalui Peperiksaan. Hari pertama aku memang tak jawab satu kertas pun. Kesedihan melanda. Esok hari nya, aku cuba tenang kan diri dan senyum kat kawan-kawan aku :) Liyana,Huriyyah,Shazana,Fatin,Shazwani,Shafiqah,Addena dan  kawan aku yang lain. . Dyeorang mungkin terkejut sebab aku datang sekolah pergi kat dyeorang dan senyum. Hehh
Tapi tak payah kata apa lah kan, hati tetap rasa sedih. Aku ada belajar sikit-sikit sebelum exam mula. Rasa takut pun ada. Aku tak tahu keputusan aku nanti macam mana?
Waktu jawab Kertas Literasi Komputer (ICTL) otak saya jadi tak betul. Cover paper tu okay lagi Dwibahasa. Bila buka tahu ada 60 soalan, kan. Semua nya dalam B.Melayu. Bila belajar dalam English dan Information Technology usually in English. Tak kesah lah cikgu nak buat soalan B.Melayu pun. Janji aku dah jawab. Korang tahu apa tu Kayu ria, cakera padat liut, cakera keras dan pengeluaran. Aku mana lah faham sangat bila semua ni dalam bahasa malaysia. Bila di transelate kan Joystick,hard disk dan output. Adoyy, pening kepala aku fikir kan apa maksud nya. Ada banyak lagi perkataan yang tidak aku fahami. Guna logik lah kan. Hahh Agama Islam aku fikir dapat D atau C. Mathematics dan Science aku angarkan dapat 90 above. KemahiranHidup-perdagangan dan Sejarah aku target dapat 80 keatas.
Thank you for reading